Готуємось до школи

 










Заняття № 17
Стрітення в Україні. Число 10. Цифри, що записують число. Склад числа 10. Розвиваємо мовлення. Розвиваючі ігри

Вправа 1. Вітання
- Доброго здоров'я вам, дошколярики, та вашим рідним! Любі друзі! Нехай ваші весняні посмішки звеселять сьогоднішній наш урок.
15 лютого за календарем ми прощаємось з зимою і починаємо зустрічати весну. В цей день за віруваннями давніх українців Зима з Літом зустрічається. 
Святом цим зігріті ми
З давнини й донині.
Відзначають Стрітення
Так по Україні:
Свята кращого нема —
Стрілись Літо і Зима!


Вправа 2. Свято стрітення в Україні
-Зараз, після 15 лютого, українці в давні часи представляли Зиму старою бабою, а Літо - молодою дівчиною.При зустрічі на Стрітення стара Зима і молоде Літо сперечаються між собою — кому йти, а кому вертатися? Погода в цей час мінлива - то холодно, то тепло.
В цей день в церквах святять воду та в оселях запалюють "громичні" свічки - «щоб весняна повінь не пошкодила посівам і щоб мороз дерева не побив!»
А тепер чекаємо на Масляний тиждень.  Масляна у 2022 році триватиме перший тиждень березня.  Вважається, якщо весело провести тиждень з 28 лютого по 7 березня, то весь рік буде вдалим. Готуйтесь допомагати матусям і бабусям пекти млинці з різними начинками, що є головним пригощанням в цей час!
Масляну святкували,
Люту зиму проводжали.
Були танці, були співи
Та й млинці усім на диво.
Ой, яке ж то гарне свято –
Вас дозвольте привітати!

Вправа 3. Графічний диктант
- Ознакою весни, що наближається, є перші квіточки, пташки, що прилітають з теплих країв. Вибирайте малюнки. Під диктування дорослих малюйте на аркушах в клітинку і розфарбовуйте охайненько! А коли по завершенню роботи надішлете мені фотографію, то я буду дуже вдячна!!! Не забудьте про правила під час письма! Успішної роботи!

Вправа 4. Утворення числа 10
- На зустрічання весни мами і бабусі в давнину пекли дітям пташечок "жайворонків". Ці пташки повертаються з вирію одними з перших.
- Діти з цими пташками вибігали на подвір'я і співали заклички-веснянки:
Сонечко, сонечко, 
Виглянь у віконечко! 
Дітки гуляють, 
Тебе виглядають!
***

Прийди, весно, прийди, 
Прийди, прийди, красна, 
Принеси нам збіжжя, 
Принеси нам красок!

Збіжжя - рослини та зерно пшениці, жита (хлібних злаків).
- Порахуйте, скільки жайворонків вже спекли до свята?



- Правильно - 9 пташечок. А що треба зробити, щоб їх стало 10?


- Якщо до 9 жайворонків добавити(додати) ще одного, то їх стане 10!

Вправа 5. Склад числа 10
- А тепер розглянемо, як з двох менших чисел скласти число 10.


















Перегляньте  відео про цифри, назвіть всі українською разом з хмаринкою. Запишіть їх зображення на сторінці з пташками і квіткою!

Вправа 6. Склад числа 10
- Повторіть склад числа 10, переглянувши відео.

- Запам'ятайте, що 10 це - 1 і 9, 2 і 8, 3 і 7, 4 і 6, 5 і 5, 6 і 4, 7 і 3, 8 і 2, 9 і 1. А ще 10 можна скласти з десяти окремих одиниць:
1   1   1   1   1   1   1   1   1   1

Вправа 7. Розвиток мовлення
- Розгляньте предмет на картинці:

- Дайте відповідь на питання. Але не одним словом, а реченням.
- Що ти бачиш на картинці? (Я бачу кубик, який рухається).
- Якого розміру предмет? (Він великий/малий за розміром).
- Яка форма предмета? (За формою він кубічний).
- Яке його забарвлення? (Цей кубик різнокольоровий).
Додайте своє питання до картинки.
- Розгляньте наступний малюнок. Складіть самостійно питання до нього за попереднім зразком.

- Ще одна цікава гра! Я називаю склад, з якого починається слово. Потрібно назвати всі слова українською, що починаються цим складом.
во-
Вона, вони, ворона, ворота, вода, вовк, вовна, вогник, вогнище, вогонь, водій, водовоз, водограй, водопій, водоспад, водорості, возик, возити,  водохреща, воїн, возити, воля, волога, володіти, волокно, волошка, восени, восьмеро. 
- Ось скільки слів можна назвати! Назвіть і ви, хоча б 10 слів, які починаються складом: 
по-

Вправа 8. Добірка ігор для розвитку
Дякую за гарну роботу, до зустрічі за тиждень!
Заняття № 16
Зима в довкіллі. Число і цифра 9. Розвиваємо мовлення. Ігри для розвитку
Вправа 1. Вітання
- Добрий день! Доброго ранку! Добрий вечір! Добрий час доби! Доброго здоров'я всім вам і вашим рідним!
- Теплий привіт, не зважаючи на зимову пору. Зігрівайте своїх рідних теплими словами!
Вправа 2. Зима в довкіллі
- Згадаємо про пору року, яка йде зараз. Назви її.
- Які прикмети зими ти знаєш? Чим відрізняється зима від інших пір року?
Перевіримо народні зимові прикмети:
Тепла зима — до холодного літа.
Сніжна зима — до затяжної весни і дощового літа.
Хмари пливуть швидко – до хорошої погоди.
Падають великі сніжинки – до відлиги (танення снігу).
- Назви зимові місяці. Перевір себе за малюнком. Попроси прочитати назви дорослих.


- Запам'ятай порядок зимових місяців за допомогою відеофільму.
- Відгадай зимові загадки.
***

Під подушкою пакунки -
Миколайчика дарунки.
Трішки ще і новий лік,
Почне відлік Новий рік! (Грудень)
***
Пухнастий сніг усе вкриває.
Різдвяна зірка в небі сяє.
Повсюди радість, щастя, сміх.
Цей місяць перший із усіх. (Січень)
***
Другий він в календарі,
Холодно о цій порі.
Снігопади, завірюха ...
Всі сховали в шапку вуха. (Лютий)
***
Хоч сам не біжить,
А стоять не велить. (Мороз)
***
З неба зірочки летять,
Землю укривають,
А коли приде весна –
Всі вони розтануть.  (Сніжинки)
- Молодець. Тепер можна рухатись далі, поки не розтали сніжинки і сніговики, потрібно їх малювати!

Вправа 3. Графічний диктант
-Згадаємо правила постави і тримання ручки під час письма.
- Вибирай малюнки для диктанту. Звертайся до дорослих і малюй під диктування.
- А ці сніжинки можеш скопіювати самостійно. 


Вправа 4. Утворення числа 9
- Полічи скільки веселих сніжинок прилетіло на нашу сторінку?


- А що повинно статися, щоб їх стало 9?

- Якщо до восьми сніжинок прилетить ще одна, то їх стане дев'ять.
- А тепер розглянь з яких двох менших чисел можна скласти число 9.



















- Запам'ятай склад числа 9 разом з відео.

Вправа 5. Цифра 9
- На аркуші, де в тебе оселилися сніжинки зі сніговичком, знайди місце для виконання завдання з відео.
- Не забув/не забула про правила письма?
- Запам'ятай, як виглядає цифра 9!

Вправа 6. Розвиваємо мовлення

- Визнач предмет за його ознаками (колір, форма, розмір…):

а) легка, м’яка, біла - …

б) струнка, висока, білокора -…

в) пухнаста, руда, працьовита -…

Перевірка: сніжинка, береза, білка.

- Визнач предмет за його діями:

а) літає, падає, покриває, блищить, скрипить -…

б) світить, гріє, усміхається, зігріває -…

Перевірка: сніг, сонце.

- Подивись на ланцюжок. Зверни увагу, як одне кільце з’єднане з іншим. Зроби ланцюжок із слів так, щоб вони з’єднувалися однаковими складами.

Наприклад: 

Сова – вага – галка – канапа – парта – тато…

- Ланцюжок створюй з українських слів!

- Склади речення за малюнком про зимові розваги дітей.



Вправа 7. Ігри
Дякую за старання, за працелюбність і увагу до свого розвитку! Чекаю на зустріч через тиждень!
Заняття № 15
Подорож до найхолоднішого материка. Число і цифра 8.Складаємо речення. Ігри для розвитку
Вправа 1. Вітання
- Доброї зимової доби, дошколярики. Приємного навчання і цікавих відкриттів всім на нашому уроці.
- Згадай відомі слова-вітання українською. Промовляй їх кожного разу, коли бачиш знайомих тобі людей.
До дорослих:  
Мої вітання!

Радий/рада вітати вас!                              

Радий/рада вас бачити!

Моє шанування!

Доброго здоров'я!

До друзів:
Привіт!
Здоров!
Здоров був!

Вправа 2. Найхолодніший континент
- Переглянь відео від тітоньки Сови. Розповідь про Антарктиду.
- Чи запам'ятав/запам'ятала назви тварин, що живуть на холодному континенті?





- Впізнай  і назви тварин за зображенням. Розглянь на карті, де знаходиться Антарктида - найхолодніший континент світу.
- Цікаві розповіді від дослідника, який побував в Антарктиці.
- В Антарктиді немає постійних жителів. З всього світу прилітають на літаках науковці, щоб досліджувати цей континент і живуть там деякий час.

Вправа 3. Графічний диктант
- Повтори правила письма. Підготуй зошит, або аркуш в клітинку.  Переглянь зображення тварин Антарктиди. Вибери ті, які намалюєш під диктування дорослих і з їх допомогою надішлеш в групу Viber. Буду чекати твоєї роботи з нетерпінням!
Графічний диктант. Тварини Антарктиди
- Зображення тюленя замалюй по клітинкам, а інших тварин - під диктування дорослих.

Вправа 4. Утворення числа 8
- Скільки на малюнку пінгвінів?



- А що треба зробити, щоб їх стало 8?

         7+1=8
- А ти знаєш, що батьківщина пінгвінів саме Антарктида. А у всі інші місця в світі вони завезені!
- Переглянь відео про те, як з менших чисел можна скласти число, яке ми зараз одержали - 8.
Відео. Склад числа 8                             
Повтори склад числа 8 за малюнками.








- Дякую! Молодець! Маю надію,  що ти зрозумів/зрозуміла, що 8 це: 1 і 7, 2 і 6, 3 і 5, 4 і 4. А можна і навпаки: 7 і 1, 6 і 2, 5 і 3!

Вправа 5. Цифра 8
- На аркуші, де в тебе оселилися тварини Антарктиди знайди місце для виконання завдання з відео.
- Не забув/не забула про правила письма?
- Запам'ятай, як виглядає цифра 8!

Вправа 6. Складаємо речення
- Спробуємо складати речення за піктограмами - простими малюнками, які можуть означати слова без букв.

- Назви в цих складених реченнях слова-предмети, слова -дії.

Вправа 7. Розвиваючі ігри

Дякую за співпрацю! Чекаю на зустріч через тиждень!

Заняття № 14
Дві Америки. Число і цифра 7. Що означають слова? Розвиваючі ігри

Вправа 1. Вітання
- Вітаю всіх хлопчиків і дівчаток на нашому наступному уроці!
- Сьогодні повчимося вітатися у американців. Я маю на увазі жителів Північної Америки. Бо є ще друга - Південна. А це ти знав/знала? Але про це пізніше.
- Американцям дуже важливо, так, як і українцям, коли вони вітаються:
- зранку: добрий ранок Good morning!;
- після обіду і до вечора: добрий деньGood afternoon!;
- ввечері: добрий вечірGood evening!
А от "Як Ви себе почуваєте?" How do you do? можна почути тільки від людей похилого віку і при вітання саме з ними. Між собою добре знайомі люди вітаються "Привіт! Здоров!"Hi!
Hello!Hey!
- А тепер про дві Америки. Розглянь карту світу. На ній обведено два континенти. Вгорі знайди очима Північну Америку, а внизу Південну Америку. 
- Ура! Для нас "відкрилася Америка"! Так говорять, коли дізнаються щось досі незвідане, нове. 

Вправа 2. Дві Америки
- Переглянь відео про дві Америки. Уважно!
- Ну-мо, відповідай! То скільки Америк на планеті Земля?
- Як звалися перші жителі Північної Америки вдавнину?
- Хто першим відкрив Південну Америку?
- Як називаються гори на заході цього континенту?

Вправа 3 Графічний диктант
- Повторимо правила для письма:

Тримай ручку так!

А так потрібно сидіти!
- Переглянь зображення тварин і рослин Америки. Вибери ті, які намалюєш під диктування дорослих і з їх допомогою надішлеш в групу Viber. Буду чекати твоєї роботи з нетерпінням!
- Тварин намалюй під диктування, а рослину змалюй самостійно по клітинках.

Вправа 4. Утворення числа 7
- Скільки кактусів на малюнку?


- Що потрібно зробити, щоб їх стало 7?



-Щоб одержати 7, потрібно до 6-ти додати ще 1.
- Переглянь відео про те, як можна скласти число 7 з двох менших.
- Скільки нот в музиці?

-Скільки кольорів у веселки?


- Магічне, чарівне, незвичне число 7.
- Повтори, на які два менших числа можна його розкласти.

Вправа 5. Цифра 7
- А тепер запам'ятай як виглядає цифра 7. Виконай завдання з відео на тому ж аркуші в клітинку. Не забудь про правила письма!


Вправа 6. Що означають слова?
- Розглянь малюнок. Що на ньому відбувається?

- В Південній Америці дуже багато папуг.
- Я склала речення за малюнком "Летить яскравий папуга".
  • Яке слово в цьому реченні відповідає на питання хто? Це предмет.
  • Назви слово, що позначає ознаку предмета (розказує який він) і відповідає саме на питання який? Це ознака.
  • А третє слово в реченні на яке питання відповідає? Це дія.
- Спробуй скласти подібне речення за цим малюнком. Щоб в ньому були слова-предмети, слова-ознаки і слова-дії. 


- Переглянь відео про слова, які щось означають. Наберись терпіння, бо цей фільм триває довго.

Вправа 7. Розвиваючі ігри
- Запам'ятай склад числа 7 разом з грою.
- Пригадай свійських і диких тварин. Називай їх граючи та знаходь маму дитинчатам.

Дякую за співпрацю! Ти добре попрацював/попрацювала! До зустрічі на наступному тижні.
Заняття № 13
Незвіданий континент. Число та цифра 6. Слова-дії. Розвиваючі ігри

Вправа 1. Вітання
- Вітаємось сьогодні незвично:
- Як ти йдеш до пару? - означає "як справи?". Так вітаються австралійці - мешканці далекої Австралії. Цей континент знаходиться на півдні нашою земної кулі, дуже далеко від нас!
- Ура! - у них означатиме "дякую" і "побачимось пізніше", залежно від ситуації.

- Розглянь карту світу. Де розташована Австралія?

Вправа 2. Незвіданий континент
- Переглянь відео про Австралію.
- Тепер ти багато знаєш про Австралію! Ну-мо, відповідай:
- Яке дерево на континенті не дає тіні?
- Які тварини живуть тільки в Австралії?
- Яка столиця континенту?

Вправа 3. Графічний диктант
- Тварина, що є символом Австралії - кенгуру. Є диктант для тебе за посиланням:
- Страуса і кенгуру намалюй під диктування дорослих, а ящірку спробуй змалювати із зразка. Якщо важко всіх тварин намалювати, вибери ту, що сподобається більше.

Вправа 4. Утворення числа 6
- Плід, що росте в Австралії - маракуя.


- Скільки плодів маракуї на малюнку?


- Що потрібно зробити, щоб їх стало 6?


- Щоб одержати 6, потрібно до 5 додати ще 1 плід.
- Розглянь малюнки, розкажи, з яких двох менших чисел можна скласти число 6.


- А ще число 6 можна скласти з 6-ти окремих одиниць.


- Повтори склад числа з відео.

Вправа 5. Цифра 6
- А тепер запам'ятай як виглядає цифра 6. Виконай завдання з відео на тому ж аркуші в клітинку. Домалюй на аркуші до тварин Австралії стільки предметів, щоб всіх було 6. Разом з дорослими надішли фото своєї роботи в групу Vaiber.

Вправа 6. Слова-дії
- Розглянь малюнок. Дай імена дітям. Скажи що вони роблять. Ти підібрав/підібрала слова-дії.


- А тепер знайди на малюнках інші предмети та підбери до них теж слова-дії.
(Наприклад: снігур, ведмедик, ялинка, санки - перший малюнок... і т. д.)

Вправа 7. Склад числа 6.
- Намалюй такий будиночок. "Засели" порожні квартири.


Вправа 8. Гра на розвиток
Прощаюся за австралійською традицією:
-Ура!(зустрінемось пізніше).
А точніше через тиждень.
Дякую за увагу!

Заняття № 12
Свято Старого Нового року. Число та цифра 5. Слова-дії. Розвиваючі ігри
Вправа 1. Вітання
- Добрий час доби! Дозвольте засіяти-защедрувати, як роблять в Україні в ці дні. Хочу, щоб весь рік ви всі були здорові і щасливі!
Вправа 2. Графічний диктант
- А чи знаєш ти, що щедрують на свято Старого Нового року ввечері тільки дівчата? Називають їх в цей час - Маланочки. А зранку, після свят-вечора засівають хлопчики -  Васильки. 
- Підготуй аркуш в клітинку. Розглянь графічні зображення. Вибери ті, які подобаються. Або всі. Розташуй в любому порядку. Згадай, як правильно сидіти і тримати ручку(олівець). Попроси дорослих продиктувати те, що ти вибрав/вибрала.
Вправа 3. Утворення числа 5
- Скільки дітей на малюнку?


- Що потрібно зробити, щоб їх стало 5?

- Щоб з 4 одержати 5 потрібно додати  ще 1.
- Розглянь малюнки, розкажи з яких менших чисел можна скласти число 5.




-Переглянь відео. Запам'ятай, що 5 це: 1 і 4, 2 і 3, 3 і 2, 4 і 1, 5 і 0.
Вправа 4. Цифра 5
- А тепер запам'ятай як виглядає цифра 5. Виконай завдання з відео на тому ж аркуші в клітинку. Домалюй на аркуші до дітей і квіточки стільки предметів, щоб всіх було 5. Разом з дорослими надішли фото своєї роботи в групу Vaiber.
Вправа 5. Слова-дії
- Розглянь малюнок. Дай імена дітям. Підбери слова-ознаки до дітей, що на ньому зображені. Слова-ознаки відповідають на питання який? яка? яке? які?
(Соня весела, Костик грайливий, Марійка радісна, песик малий).
- Роздивись, що роблять на малюнку діти і собачка. Назви їх дії словами.
Соня (що робить?) стрибає;
Костик (що робить?) ловить;
Марійка (що робить?) кидає;
песик (що робить?) дивиться.
- Переглянь відео. Дізнаєшся, що дії можна називати різні: 
  • ті,  які вже були;
  • ті, які відбуваються зараз;
  • ті, що будуть відбуватися.

Вправа 6. Гра на склад числа 5
- Намалюй такий будиночок на аркуші. Засели пусті квартири.
Вправа 7. Ігри на розвиток
Заняття добігло кінця. До зустрічі на наступному тижні! Дякую за роботу!

Заняття № 11
Спогади про свято. Число та цифра 4. Слова-ознаки. Розвиваючі ігри

Вправа 1. Вітання
- З Новим роком! Так вітаються в нас в Україні в перші дні року, що настав. А на Різдво ось так:
- Христос народився!
- Славімо його!
Давайте не забувати ці традиції, зберігати їх, бо ми ж  УКРАЇНЦІ!


Вправа 2. Утворення числа 4
- Порахуй скільки сніговичків на малюнку:

- А що потрібно зробити, щоб їх стало чотири?


- На малюнку розглянь і розкажи з яких менших чисел можна утворити число 4.

- Переглянь відео. Запам'ятай склад числа 4.
- Повтори ще раз! Чотири це:1 і 3, 2 і 2, 3 і 1.

Вправа 3. Цифра 4. Пишемо чотири
- Згадай, як правильно тримати ручку:


- Сядь так, як показано посадку при письмі, за таблицею в попередньому уроці.
- Переглянь відео-знайомство з цифрою і виконай завдання на аркуші в клітинку.

Вправа 4. Графічний диктант
- Розглянь новорічні предмети на малюнку за посиланням. Назви їх. Вибери для себе малюнок (або обидва) і накресли під диктування дорослих по клітинкам, на тому ж аркуші, що й цифра 4, намальована тобою.
Додаткове завдання:
- Домалюй стільки зимових, новорічних предметів, щоб їх стало 4. Розфарбуй за смаком всі.

Вправа 5. Слова-ознаки
- Згадай, що слова-ознаки відповідають на питання який? яка? яке? які? і описують предмет. Спробуй підібрати побільше ознак до слів:
СНІЖИНКА


ЯЛИНКА
- Якщо до кожного слова ти знайшов/знайшла більше ніж 2 ознаки, то це чудово!!!

Вправа 6. Тисни і розвивай увагу

Вправа 7. Знайди відмінності

Дякую за старанність і працелюбність! До зустрічі через тиждень!


Заняття №10
Африка. Число та цифра 3. Повторення про значення слів.Розвиваємо увагу і спостережливість
Вправа 1. Вітання
- Вітаю всіх в переддень  2022 року! Сьогодні, за тиждень до настання нового року, відправимось у дуже незвичні для цього часу мандри - до Африки. Спочатку підготуємось до зустрічі з жителями континенту. А особливо до їх вітання. В деяких африканських племенах при зустрічі прийнято плювати один на одного. Не дивуйтесь, коли чоловіки, побачивши вас, почнуть стрибати в танці, вигукнуть "Я тебе бачу!" Це різні способи вітання серед африканських племен, які бережуть свої традиції.
- А ми привітаємося, як прийнято в нас в Україні. Добрий день! А  вітальні жести в нас - рукостискання. Нажаль не можемо це зараз зробити, але віртуально, ось так - 
Вправа 2. Утворення числа 3
-
Подорожуючи в космічному кораблі ти міг/могла побачити в ілюмінатор незнайомий континент - такі обриси має Африка.
  - А найпопулярніші птахи Африки - папуги. Що ж вони нам розкажуть про інших тварин континенту?
- Полічи скільки папуг ліворуч на малюнку? Скільки праворуч?
- А якщо до двох папуг ліворуч приєднати ту одну, що праворуч, скільки стане папужок?
-Число 3 можна скласти з трьох окремих одиничок, з двох і одного, одного і двох. Перегляньте відео. Запам'ятайте склад числа 3.

Вправа 3. Написання цифри 3. Лічба до 3
- Повторимо правила тримання ручки та посадки при письмі:

- Познайомимось з графічним зображенням цифри 3.

Вправа 3. Графічний диктант
- А тепер вперед до африканських лісів! Тобі папужка не розказав, які тварини живуть у Африці? А може ти сам/сама пізнаєш тварин на графічних диктантах? Назви зображених африканських тварин,  скажи скільки їх? Зроби вибір(1/2/3), накресли під диктування дорослих, сфотографуйте, надішліть.

Вправа 4. Повторення про значення слів
- Згадай слова, що означають предмети. Назви на картинці предмети, які відповідають на питання хто? і що? В чому різниця? (На питання хто? відповідають предмети, які позначають людей і тварин, а всі інші предмети на питання що?)

- А чи знаєш ти, що жирафа в українській мові це вона? Ця африканська тварина має зріст до 6 метрів і навряд чи поміститься у твоїй домівці!
- Назви до слова жирафа слова ознаки, що відповідають на питання яка?
(Жирафа (яка?) висока, довгошия, струнка, велика, африканська).
папуга(і він, і вона) який? яка?
сонце яке?
банани які?
- Вітаю тебе, якщо сам/сама назвала не менше 2-х слів-ознак українською мовою!

Вправа 5. Вправа Парочки
Вправа 6. Відмінності
Згадайте про свято разом з піснею
З прийдешніми святами всіх вас і діток, і батьків! Зустрінемось через 2 тижні -  08.01.22 року!

Заняття №9
Космічна подорож. Число та цифра 1,2. Що означають слова? Ігри на увагу

Вправа 1. Вітання
- Мої вітаннячка зі святом, любий дошколярику/люба дошколярочко!
 - Віршик до свята послухай та вивчи напам'ять:
Вітаю тебе з Миколаєм!
Хай буде все в житті прекрасно,
Всі перепони подолаєм
І в домі завжди буде ясно!
- Будеш вітати ним рідних та гостей в своєму домі 19.12 в День Святого Миколая.

Вправа 2. Космічний порт
-Підготуємось до польоту. Згадай правила письма - віршик на минулому уроці. Як сидіти, як тримати зошит.
-Зроби гімнастику для рук.
- Відправляючись сьогодні в космічну подорож, оберемо космічний корабель:

- Під диктування дорослих накресли вибраний корабель (або обидва), розфарбуй, щоб надіслати роботу у Viber.

                    Ілюмінатор - це віконечко в космічному кораблі.



Вправа 3. Число і цифра 1
- Політ розпочався, піднялись над планетою. Так Земля виглядає в ілюмінаторах нашого космічного корабля.
-Назви число планет на знімку. Скільки планет ти бачиш? (Одну). 
-Запиши кількість планет цифрою біля свого космічного корабля. (1).
Запам'ятай:
число ми чуємо і говоримо, а цифру пишемо і бачимо.

Вправа 4. Число і цифра 2
- А скільки планет видно в цьому ілюмінаторі?
- Переглянь відео і виконай його завдання на клавіатурі і намалюй цифру поруч з космічним кораблем:
Відео. Вивчаємо цифру 2.
- А яких ще предметів або частин тіла може бути два? Назви їх. Ми дізнаємось як можна деякі два предмети розкласти на купки. Переглянь відео:
Вправа 5. Що означають слова?
- Продовжуємо політ. Рухаємось нашою Галактикою, яка зветься Сонячна система. А скільки планет рухається навколо Сонця в нашій Галактиці? Порахуй на картинці:
-Так, їх 8. Вивчи їх назви, бо всі розумні і освічені люди знають назви планет Сонячної системи.
-А якого кольору наша Земля? (Блакитного, голубого).
-А який за розміром Юпітер? (Великий, найбільший).
-А який за розміром Меркурій? (Малий, найменший).
-А яке Сонце?(Розпечене, розжарене, гаряче, оранжеве...)
- Слова: блакитна, великий, найменший, гаряче - позначають який предмет, називають його ознаку, описують його. Відповідають на питання яка? який? яке? які?
- Підбери слова-ознаки для предметів на картинці:

Вправа 6. Ігри на увагу
1. ЗНАЙДИ  ВІДМІННОСТІ.
- Якщо назвав/назвала 10 відмінностей, та склала/склав парочки, то ти найуважніший/найуважніша космонавт/космонавтка всіх часів! Молодець!
Дякую за співпрацю! До зустрічі на наступному занятті через тиждень! 
Заняття № 8
Ми подорожуємо. Число і цифра 1. Правила письма. Письмове приладдя. Що означають слова?

Вправа 1. Вітання
- Добрий час доби, любий дошколярику/дошколярочко! Рада тебе вітати! За час спілкування з тобою я вже дещо про тебе дізналася. Якщо я вгадала, то поплескай в долоні, а якщо ні потупай ніжками.
- Ти любиш їсти морозиво. Так?
- Ти не любиш дощову погоду. Так?
- Ти любиш, коли тебе хвалять. Так?
- Ти не любиш, коли хтось свариться. Так?
- Ти любиш плавати і пірнати в річці, морі, океані. Так?
- Зараз ми з тобою продовжимо нашу морську подорож на кораблі, що намалювали на попередньому занятті. Пливемо, вирушаймо! Віддати швартови!

Вправа 2. Порт Письмовий
- У першому порту поплаваємо і пірнемо у правила. Послухай віршик. Вивчи напам'ять і згадуй перед тим, як пишеш, малюєш, розфарбовуєш!
- Поплавали, а тепер відпочинемо на зеленій травичці. Бо і для купання є свої правила:
  • не можна знаходитися у воді більше, ніж 10-15 хвилин;
  • не можна заходити дуже глибоко у воду;
  • після купання на березі бути до тих пір, поки не нагріється тіло.
Відпочивай і називай шкільне приладдя, що ним користуєшся, українською мовою:

Вправа 3. Пальчикова гімнастика
- Попрацюємо пальчиками перед новим запливом.

Вправа 4. Порт Математичний
- Продовжимо плавання пірнемо у вир цифр. Перша цифра у відео:

Вправа 5. Графічний диктант
- На глибині під час пірнання можна побачити ось таких морських тварин. Роздивись і назви їх, якщо знаєш.

- Вибери одну з тварин для графічного диктанту:
"Краб" - складний.
"Восьминіг" - простіший.
Попроси дорослих продиктувати тобі по клітинках, накресли біля одиниці, яка в тебе є, розфарбуй, сфотографуйте і надішліть в групу Viber.




Вправа 6. Що означають слова?
- Відпочиваємо на бережку, граємось зі словами.
Вгадай де дівчинка, а де хлопчик на фото. Перед тим, як спитати про дітей, автори фото, щоб нас заплутати зробили їм однакові зачіски і вираз обличчя.
- Правильна відповідь:
На першій фотографії (ліворуч) зображена дівчинка на ім'я Тіна з Белграда.
На другому фото (праворуч) хлопчик на ім'я Сон, який живе в Сараєво.
Правда важкувато це виявити?
Але запам'ятати, що слова "хлопчик, дівчинка" відповідають на питання хто? не важко.
А також на питання хто? відповідають слова "кішка, собака".
Запам'ятай: слова, що називають живих істот людей і тварин відповідають на питання хто?
- Скільки на малюнку котів?
-Скільки на малюнку собак?
- Скільки всього тварин на малюнку?
Вибери предмети, які відповідають на питання хто? з малюнка:

- Назви інші предмети українською. На яке питання вони відповідають?
(Що? Каструля, яблуко, вогнище, сир, велосипед, апельсин, фломастер. Хто? Ведмідь, миша, лисиця, синиця.)
Запам'ятай: всі слова, які не позначають людей і тварин відповідають на питання що?
- Скільки всього предметів на малюнку?

Вправа 7. Гра на увагу
- Потренуй увагу наостанок, щоб бути вправним мореплавцем у океані знань.

Вітаю з закінченням заняття. Дякую за співпрацю! До побачення наступного тижня!
Заняття № 7
Відправляємось в плавання. Формування просторових уявлень
Вправа 1. Вітання
-Дуже рада вас вітати, любі хлопчики й дівчата. Сьогодні привітаємось за допомогою пальчиків. Приготуй ротик і долоньки. Вітайся разом з Пандою у відео:
-Згадай слова вітання. Не забувай про них, коли бачиш вихователя, знайомих, друзів.

Вправа 2. Графічний диктант
- Для того, що відправитись в мандри по морю та океану треба підготувати корабель. Навчитися орієнтуватися в просторі. Стати справжнім сильним і мужнім мандрівником. Подивись на корабель, який допоможе нам в цьому.
- Де знаходиться вода?
(Внизу).
- Рибка праворуч чи ліворуч на малюнку?
(Ліворуч).
- Де знаходяться чайки?
(Вгорі).
- Більша чайка праворуч чи ліворуч? А де менша?
(Ліворуч - більша. Праворуч - менша).
- На якій трубі розташували прапор?
(На першій).
- А тепер, не дивлячись на малюнок, під диктування дорослих накресли його по клітинках. І в тебе буде свій власний пароплав! Сфотографуйте і похваліться в чаті, який він вийшов чудовий. 

Вправа 3. Формування просторових уявлень
- Відповідай на питання дивлячись на малюнки.
- Хто високий, а хто низький? (Жирафа- тільки вона!)

-Де широкий ремінь? А вузький?
- А тепер переглянь малюнки і дай відповідь на питання тут:
(Натискайте на "Слайд-шоу" у верхньому правому кутку).

Вправа 3. Корисний відпочинок
- Яке свято наближається? Перше, зимове, що його люблять всі діти?
- Потанцюй і проспівай пісеньку. Можеш вивчити її до свята.

Вправа 4. Повторення про просторову орієнтацію
- Переглянь відео. Дай відповіді на питання.

Вправа 5. Чи уважний ти?
- Потренуй свою увагу разом з фільмом. До появи правильних відповідей, скажи, що не так на малюнках.
Ось тепер ти уважний/уважна, правильно розрізняєш і
називаєш предмети за розміром. Ми можемо вирушати в плавання. А наступна зустріч через тиждень!
Заняття № 6
Знайомство з песиком Гавом. Геометричні фігури

Вправа 1. Вітання-знайомство
- Добрий день, малята - хлопчики й дівчата! 
Радію новій зустрічі з тобою! Привітайся і ти зі мною знайомими тобі словами-вітаннями, скажи щось приємне мені.
- Сьогодні хочу познайомити тебе з моїм другом песиком на ім'я Гав. Можеш сказати, чому його так назвали?
- Привіт, друже! Мене звуть Гав. А тебе?
(.............................)
- Радий знайомству з тобою, друже(подружко)!
(.............................)
(Розіграйте діалог з дитиною. Нагадайте про звертальну форму "песику Гаве").



Вправа 2. Знайомство з геометричними фігурами
- Гав дуже полюбляє грати з м'ячиком, а ти знаєш яку він має форму?
(Форму кулі.)
- А яка це фігура об'ємна чи плоска?
(Об'ємна.)
- А якщо ти намалював/намалювала м'яч на папері? Яка вийшла фігура?
(Круг.)
- Скажи, яка тепер це фігура об'ємна чи плоска?
(Плоска.)
- Всі фігури діляться на об'ємні і плоскі.



(Разом з дитиною розгляньте малюнок і назвіть всі фігури, тільки замість підпису коло називайте круг.)
- Переглянь відео. Назви плоскі і об'ємні фігури.

Вправа 3. Згадаємо осінні місяці
- Відгадай загадки про осінні місяці. Розташуй їх в правильній послідовності:
Помаранчевим став світ:
Жовте листя з усіх віт.
Пташки в вирій відлітають,
Хмарки дощик розсипають.
(Жовтень.)
Краплі з неба, дахів, стріх.
Дощ холодний, перший сніг.
Почорнів без листя сад,
Що за місяць?

(Листопад.)
Хто за серпнем приходить,
Літо червоне проводить,
Бабине літо закликає,
В школу діток відправляє?
(Вересень.)

Вправа 4. Графічний диктант
- Ми так захопилися завданнями, що забули про свого нового друга песика Гава. Давай порадуємо його і намалюємо!
(Диктуємо українською мовою!)
- Розфарбуй друга. Не забувай про правила розфарбовування!
А тепер поряд з ним намалюй плоскі фігури, про які ти дізнався/дізналася. Розфарбуй і їх.
Завдання:
1) Накресли під диктування дорослих песика і розфарбуй його.
2) Намалюй біля песика відомі тобі плоскі геометричні фігури.
3) Попроси дорослих надіслати фото роботи у Vaiber-групу "ДошколярикК".
4) Переглянь мультик. Розкажи дорослим, що трапилось з вовчиком(українською). Дай відповідь на питання: "Чому не можна ображати друзів?"
Відео. Чому не можна ображати друзів?

Песик Гав прощається з тобою. Бажає успішної підготовки до школи!
А ми з тобою зустрінемось за тиждень! До нових зустрічей!!!


Заняття № 5
Завітаємо до котика Муркотика. Про порядок і чистоту

Вправа 1. Вітання
- Привіт, друже/подружко! Маю надію, що ти дозволиш мені так тебе називати, адже ми вже подружились з тобою? А ти як повинен звертатись до дорослого?
(На "ви" і називати за ім'ям та  по батькові).
- Привітайся зі мною, як з вчителем.
(Доброго ранку, добрий день(вечір), Любове Василівно!)
- Звертаючись українською мовою, потрібно змінювати імена людей на звертальну форму. Наприклад: 
-Мамо, можна тебе обійняти? Тато, ти дозволиш мені піти погуляти? 
Дізнайся в дорослих, як правильно назвати твоє ім'я при звертанні.
- Привітайся з тваринкою, яку бачиш на малюнку.
(Привіт, котику!)
- Правильно! Змінюються при звертанні назви всього, до чого(до кого) ти звертаєшся.

Вправа 2. Графічний диктант
- Спробуй накреслити портрет тваринки, хоч вона і дуже рухлива. Попроси дорослих продиктувати тобі малюнок по клітинкам. (Українською мовою!)


Домалюй котикові Мурчикові очка,  носик, ротик.

Вправа 3. Порядок
- Згадай про те в світі, що ніколи не порушує свій порядок. Назви це.
(Кольори веселки, частини доби, дні тижня...).
- Повтори про них разом з відео.
-А чи знаєш ти, що 4 тижні складають місяць? А місяців всього в році 12, а в кожні порі року 3 місяці. І ця кількість і порядок теж не змінюється!
- Порахуй скільки пір року на малюнку( в кожному куточку прямокутника. Порахуй скільки місяців, по колу різнокольорові пелюсточки квітки.

Вправа 4. Осінні місяці
- У осені, як у любої пори року 3 синочки-місяці - вересень, жовтень, листопад. Послухай віршики про кожен з них.
***
У вересня щедра рука.
— Заходьте! — він з двору гука.
І яблука трусить з гілок,
І сипле в портфелі сливок.
Вересень так називається, бо в цей час цвіте верес - рослина, що на малюнку:


***
Жовтень пензлика дістав –
Листя все пофарбував.
Жовтий-жовтий клен стоїть,
Явір, як в огні, горить.
- Поясни, чому місяць так називається?


***
Вправо, вліво, вниз, назад —
Всюди справжній листопад.
Трішки ще — і вже зима,
От і осені нема.
-А назву цього місяця можеш пояснити?
- Повтори осінні місяці за картинками. Вивчи віршик про листопад.
Вправа 5. Про порушників порядку.
-Уяви що станеться, якщо зміниться порядок пір року, порядок місяців восени? Чи може таке статися насправді?
- Подивись мультфільм про те, що буває, якщо порушує порядок дитина.
- А з тобою таке бувало? Як швидко ти прибирав/прибирала, щоб брудні страшки не завелися?
Завдання:
1) Слідкувати за порядком на своєму робочому місті(своїй кімнаті).
2)Надіслати портрет котика, поселивши його в одній з кімнат твоєї оселі (намалюй поруч з тваринкою все, що він може побачити навколо себе, опинившись в тебе вдома).
Таким чином ми віртуально побуваємо в гостях у всіх дошколяриків.

Моя щира подяка всім, хто старанно працював над завданням. До зустрічі через тиждень!
Заняття №4
Розпорядок дня. Лікування Зайчика

Вправа 1. Вітання
- Вітання, майбутній школярик/школярочка! Сьогодні до нас пристрибав кролик Сніжок і хоче з тобою познайомитися.
- Привіт! - каже кролик, - Мене звуть Сніжок. А тебе?
(Дитина називає своє ім'я).
- Мені приємно з тобою познайомитись! - говорить кролик.
(Дитина відповідає: "Я теж радий новому знайомству.").
- Я підготував тобі кілька загадок. Відгадаєш?

Вправа 2. Загадки
Махнула птиця крилом,
Закрила півсвіту
Чорним рядном. 
(Ніч)
***
День пройшов. Сідає сонце.
Сутінки повільно крадуться.
Запалюйте лампи, свічки –
Настає темний …  
(Вечір)
***
Завітав до тітки – ночі,
Позіхнув, розплющів очі.
Всіх скликає на сніданок,
Прокидайтеся, вже ...   
(Ранок)
***
Сонце в небі високо,
І до ночі далеко,
Коротка у дерева тінь.
Що за час доби?   
(День)
- Запам'ятай слова відгадки і розстав їх по порядку.
(Ранок, день, вечір, ніч, ....І все повторюється.)
- Як назвати їх одним словом?
(Частини доби).

Вправа 3. Проблема кролика Сніжка.
- Останнім часом, - каже кролик, - я дуже стомлений, роздратований, мені не хочеться нічого робити. Навіть соромно, що я навіть на своїх друзів кричу і злюсь без причини. Мені потрібна допомога. Я ж не хворий? Дуже полюбляю грати в комп'ютерні ігри і дивитися мультики, навіть вночі не сплю, все дивлюсь і дивлюсь. А ще важко зранку прокидатись, не хочу йти до дитячого садочка. Що зі мною?
(Допомогти дитині зробити висновок).

Вправа 4. Допомога кролику.
- Що б ти порадив кролику Сніжку?
(Дотримуватись режиму дня).
- Перегляньте, друзі, мультик про це:
- Згадай слова з мультфільма, повтори їх для свого нового  друга. 

Вправа 5. Дружня гра.
- Пограй для кролика в гру, щоб він запам'ятав назавжди порядок частин доби, не плутав день і ніч!

Вправа 6. Щасливий Сніжок.
- У подарунок своєму другу Сніжку намалюй його портрет. (Диктуємо українською!)План роботи
1) Підготуй аркуш паперу в клітинку, простий олівець і кольорові олівці для розфарбовування.
2) Згадай, що в тебе є дві руки права і ліва. І направлення в диктанті будуть так само називатися.
3) Під диктування дорослого накресли малюнок, не дивлячись на нього.
Правила малювання  розфарбовування:
1. Сиджу рівно.
2. Тримаю олівець так, як радять дорослі.
3. Воджу олівцем в одному напрямку.
4. Сильно не тисну олівцем на папір.
5. Коли розфарбовую, не залишаю білих пропусків і не виходжу за межі малюнка. 
Завдання:
- Попроси дорослих сфотографувати твій малюнок і надіслати у групу, я передам його кролику Сніжку. Якщо буде бажання, то вивчи  одну з загадок, загадай її друзям-одногрупникам за допомогою відео.


- Новий твій дружечок кролик Сніжок дуже вдячний за допомогу! Тепер він веселий і не свариться з друзями, не відчуває втоми, все встигає, бо виконує правила, живе за розпорядком дня. 
Дякує разом зі мною за допомогу і чекає подарунку від тебе! До зустрічі через тиждень!


Заняття №3
На гостину до Сонечка. Доба. Назви днів тижня, пір року
Вправа 1. Вітання
- Чи готовий працювати, старайлику? Добрий час доби! Рада тебе вітати!
Згадай і ти слова вітання, які запам'яталися.
Запам'ятай віршик вітання.

Вправа 2. Загадка
-Відгадай загадку:
Звечора вмирає,
Вранці оживає.
- Так, це Сонце. А де ж знаходиться Сонце, коли "вмирає"?
(Воно не вмирає, а сяє на освітлену частину нашої планети. Адже Земля рухається навколо своєї осі. Роздивись малюнок).


- А як назвемо час, що проходить від ночі до наступної ночі?
(Доба. Ніч, ранок, день, вечір, ніч - частини доби).

Вправа 3. Доба
- Переглянь мультик.

Вправа 4. Дні тижня
- Відгадай загадку.
Нас сім братів: роками всі рівні, на ім'я різні.
(Дні тижня).
- Назви по порядку всі дні тижня? Розгубився, подивись і запам'ятай!

Вправа 5. Пори року

- Згадай пори року разом з півником. Як півник присідає, то пору року називає.
(Зима, весна, літо осінь).
- Зі скількох пір року складається рік?
(З чотирьох).






Вправа 6. Графічний диктант
План роботи
1) Підготуй аркуш паперу в клітинку, простий олівець і кольорові олівці для розфарбовування.
2) Згадай, що в тебе є дві руки права і ліва. І направлення в диктанті будуть так само називатися.
3) Під диктування дорослого накресли малюнок, не дивлячись на нього.
Прохання до батьків: диктувати українською! (2 клітинки вправо(праворуч),  вліво(ліворуч), вниз, вгору).

Завдання. 
      Розфарбуй півника, попроси дорослих сфотографувати і надіслати в чат.
Чекаю з нетерпінням на твою роботу!
Дякую за старанну роботу! До зустрічі за тиждень!



Заняття №2
У гостях у Місяця та Сонця. Доба. Веселка. Назви кольорів. 
Вправа 1. Вітання
- Радію новій зустрічі з вами. Готова промовити слова вітання. Промовляйте разом зі мною:
- Добрий день(ранок, вечір)! Рада/радий вас вітати! Моє шанування!
Вірш для вивчення напам'ять:
Прокинувсь вранці — усміхнись,
І подивись в небесну вись.
Там стільки сонечка й блакиті
Й багато радості у світі…
Вправа 2. Загадки
Відгадай загадки, намалюй два слова відгадки (аркуш - половина А4):
1. Як новий день починається,

Воно з неба весело всміхається.

Якщо темна ніч надходить,

Він яскраві зірки водить.

2. Золоте сховалося, а срібне показалося.

Відео для дітей. Сонце та місяць

Чи уважно переглядав/переглядяла?

-Чому Сонце здається нам невеликим за розмірами?

(Бо воно знаходиться на дуже далекій відстані від Землі).

-Як обертається Земля?

(Земля обертається навколо своєї осі і навколо Сонця).

- Як ти розумієш, що таке доба?

(Доба - це час, за який Земля робить повний оберт навколо своєї осі. Коли повертається бочком до Сонця - там триває день, відвертається - на тому боці ніч).

Вправа 3. Впізнай звук


Натисніть на смайлик 




-Коли чуємо такі звуки?
(Під час дощу влітку).
- А яке явище ще згадаєш, якщо відразу після дощу засяє сонце?
(Може з'явитися веселка).
Вправа 4. Веселкові кольори
- Розглянь кольори веселки. Спробуй запам'ятати їх порядок:

- А тепер послухай українські вірші, для легкого запам'ятовування порядку кольорів веселки. Хай прочитають їх тобі дорослі. Вибери той, що сподобався найбільше. Вивчи напам'ять.

Завдання:
     Згадуючи вивчений віршик про кольори веселки домалюй до Сонця і Місяця веселочку на аркуші розміром в половину А4,  щоб легко було фотографувати дорослим твою роботу. Надішліть фото у нашу групу "ДошколярикК".
Таким чином ми продовжимо наше приємне щотижневе спілкування.
Дякую за співпрацю. До зустрічі наступної суботи!

Заняття №1
Знайомство. Потреба спілкування. Розвиваючі вправи
Інструкція для батьків:
- Спочатку ознайомтесь зі змістом кожного завдання самі.
- Поясніть порядок виконання завдання дитині, не використовуючи багато слів. Ваша інструкція повинна бути чіткою, логічною і зрозумілою.
- Якщо задаєте питання, вислухайте думку дитини і погодьтеся з нею (якщо вона доречна). А потім ввічливо підкорегуйте, доповніть її.
- Не допускайте образливих слів і приниження, якщо щось не вийшло з першого разу. Вкажіть коректно на недоречності і зробіть знову правильно.

Вправа 1. Вітання
- Як ми вітаємося, якщо сьогодні бачимо когось вперше? 
(Добрий день(ранок, вечір)! Вітаю! Радий/рада вас бачити! Моє шанування! Привіт! Здрастуйте!).
- Що обов'язково потрібно робити під час вітання?
(Посміхатися, дивлячись людині в очі).
- Послухай уважно вірш. Про що він?
Усмішка, як сонечко, хай на личку сяє
І цвіте, як квіточка, чи дзвінка роса.
Хай чарівна усмішка друзів всіх вітає.
Усмішка на личку — це ясна краса!
Спробуйте вивчити цей вірш разом з дитиною за алгоритмом:
  • Ви промовляєте 1 рядок - дитина повторює за вами;
  • ви промовляєте 2 рядок - дитина повторює 1 і 2;
  • ви промовляєте 3 рядок - дитина повторює 1 і 2 і 3;
  • ви промовляєте 4 рядок - дитина повторює весь вірш;
  • ви розповідаєте весь вірш - дитина робить те саме.
З першого разу може не вийти, не хвилюйтесь, у вас є тиждень (вправа на тренування пам'яті).

Вправа 2. Спілкування
- А для чого нам вітатись, дивитись в очі одне одному, посміхатись?
(Для того, щоб було приємно спілкуватись, мати більше знайомих і друзів).
- Переглянь короткий фільм. Подумай, для чого нам потрібно спілкування, чому ми без нього не можемо обійтись? (натисніть на назву)

Вправа 3. Познайомимось
- Що потрібно зробити вітаючись вперше, бажаючи познайомитись?
(Сказати слова вітання, дивлячись в очі, посміхаючись, а потім назвати своє ім'я).
- Послухай пісеньку про ім'я (натисніть на назву).
Завдання:
     На чистому аркуші намалюй себе (можеш зліпити свою скульптуру з пластиліну), напиши поруч своє ім'я. Попроси дорослих сфотографувати твою роботу і надіслати в групу "ДошколярикК".
Таким чином ми всі познайомимось.
Дякую за співпрацю, до нової зустрічі через тиждень!


2 коментарі:

  1. Добрий вечір. 1.Скажіть наші діти будуть з вами зустрічатися для підготовки до школи. 2.Чи потрібно записувати вивчені віршики на відео та надсилати Вам? Дякую.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Добрий час доби. Вибачте, але тільки помітила Ваше питання. В працюєте з дитиною за заняттями, які я викладаю. Якщо є бажання публікації відповідних робіт, то Ви це робите в групі ДошколярикК. Є варіант - надіслати мені в особисті повідомлення. Адміністрація школи планує очні зустрічі для підготовки до школи розпочати в березні, якщо дозволить карантинний режим. Дякую за питання, до зустрічі.

      Видалити