Готуємось до школи

 










Заняття № 7
Відправляємось в плавання. Формування просторових уявлень
Вправа 1. Вітання
-Дуже рада вас вітати, любі хлопчики й дівчата. Сьогодні привітаємось за допомогою пальчиків. Приготуй ротик і долоньки. Вітайся разом з Пандою у відео:
-Згадай слова вітання. Не забувай про них, коли бачиш вихователя, знайомих, друзів.

Вправа 2. Графічний диктант
- Для того, що відправитись в мандри по морю та океану треба підготувати корабель. Навчитися орієнтуватися в просторі. Стати справжнім сильним і мужнім мандрівником. Подивись на корабель, який допоможе нам в цьому.
- Де знаходиться вода?
(Внизу).
- Рибка праворуч чи ліворуч на малюнку?
(Ліворуч).
- Де знаходяться чайки?
(Вгорі).
- Більша чайка праворуч чи ліворуч? А де менша?
(Ліворуч - більша. Праворуч - менша).
- На якій трубі розташували прапор?
(На першій).
- А тепер, не дивлячись на малюнок, під диктування дорослих накресли його по клітинках. І в тебе буде свій власний пароплав! Сфотографуйте і похваліться в чаті, який він вийшов чудовий. 

Вправа 3. Формування просторових уявлень
- Відповідай на питання дивлячись на малюнки.
- Хто високий, а хто низький? (Жирафа- тільки вона!)

-Де широкий ремінь? А вузький?
- А тепер переглянь малюнки і дай відповідь на питання тут:
(Натискайте на "Слайд-шоу" у верхньому правому кутку).

Вправа 3. Корисний відпочинок
- Яке свято наближається? Перше, зимове, що його люблять всі діти?
- Потанцюй і проспівай пісеньку. Можеш вивчити її до свята.

Вправа 4. Повторення про просторову орієнтацію
- Переглянь відео. Дай відповіді на питання.

Вправа 5. Чи уважний ти?
- Потренуй свою увагу разом з фільмом. До появи правильних відповідей, скажи, що не так на малюнках.
Ось тепер ти уважний/уважна, правильно розрізняєш і
називаєш предмети за розміром. Ми можемо вирушати в плавання. А наступна зустріч через тиждень!
Заняття № 6
Знайомство з песиком Гавом. Геометричні фігури

Вправа 1. Вітання-знайомство
- Добрий день, малята - хлопчики й дівчата! 
Радію новій зустрічі з тобою! Привітайся і ти зі мною знайомими тобі словами-вітаннями, скажи щось приємне мені.
- Сьогодні хочу познайомити тебе з моїм другом песиком на ім'я Гав. Можеш сказати, чому його так назвали?
- Привіт, друже! Мене звуть Гав. А тебе?
(.............................)
- Радий знайомству з тобою, друже(подружко)!
(.............................)
(Розіграйте діалог з дитиною. Нагадайте про звертальну форму "песику Гаве").



Вправа 2. Знайомство з геометричними фігурами
- Гав дуже полюбляє грати з м'ячиком, а ти знаєш яку він має форму?
(Форму кулі.)
- А яка це фігура об'ємна чи плоска?
(Об'ємна.)
- А якщо ти намалював/намалювала м'яч на папері? Яка вийшла фігура?
(Круг.)
- Скажи, яка тепер це фігура об'ємна чи плоска?
(Плоска.)
- Всі фігури діляться на об'ємні і плоскі.



(Разом з дитиною розгляньте малюнок і назвіть всі фігури, тільки замість підпису коло називайте круг.)
- Переглянь відео. Назви плоскі і об'ємні фігури.

Вправа 3. Згадаємо осінні місяці
- Відгадай загадки про осінні місяці. Розташуй їх в правильній послідовності:
Помаранчевим став світ:
Жовте листя з усіх віт.
Пташки в вирій відлітають,
Хмарки дощик розсипають.
(Жовтень.)
Краплі з неба, дахів, стріх.
Дощ холодний, перший сніг.
Почорнів без листя сад,
Що за місяць?

(Листопад.)
Хто за серпнем приходить,
Літо червоне проводить,
Бабине літо закликає,
В школу діток відправляє?
(Вересень.)

Вправа 4. Графічний диктант
- Ми так захопилися завданнями, що забули про свого нового друга песика Гава. Давай порадуємо його і намалюємо!
(Диктуємо українською мовою!)
- Розфарбуй друга. Не забувай про правила розфарбовування!
А тепер поряд з ним намалюй плоскі фігури, про які ти дізнався/дізналася. Розфарбуй і їх.
Завдання:
1) Накресли під диктування дорослих песика і розфарбуй його.
2) Намалюй біля песика відомі тобі плоскі геометричні фігури.
3) Попроси дорослих надіслати фото роботи у Vaiber-групу "ДошколярикК".
4) Переглянь мультик. Розкажи дорослим, що трапилось з вовчиком(українською). Дай відповідь на питання: "Чому не можна ображати друзів?"
Відео. Чому не можна ображати друзів?

Песик Гав прощається з тобою. Бажає успішної підготовки до школи!
А ми з тобою зустрінемось за тиждень! До нових зустрічей!!!


Заняття № 5
Завітаємо до котика Муркотика. Про порядок і чистоту

Вправа 1. Вітання
- Привіт, друже/подружко! Маю надію, що ти дозволиш мені так тебе називати, адже ми вже подружились з тобою? А ти як повинен звертатись до дорослого?
(На "ви" і називати за ім'ям та  по батькові).
- Привітайся зі мною, як з вчителем.
(Доброго ранку, добрий день(вечір), Любове Василівно!)
- Звертаючись українською мовою, потрібно змінювати імена людей на звертальну форму. Наприклад: 
-Мамо, можна тебе обійняти? Тато, ти дозволиш мені піти погуляти? 
Дізнайся в дорослих, як правильно назвати твоє ім'я при звертанні.
- Привітайся з тваринкою, яку бачиш на малюнку.
(Привіт, котику!)
- Правильно! Змінюються при звертанні назви всього, до чого(до кого) ти звертаєшся.

Вправа 2. Графічний диктант
- Спробуй накреслити портрет тваринки, хоч вона і дуже рухлива. Попроси дорослих продиктувати тобі малюнок по клітинкам. (Українською мовою!)


Домалюй котикові Мурчикові очка,  носик, ротик.

Вправа 3. Порядок
- Згадай про те в світі, що ніколи не порушує свій порядок. Назви це.
(Кольори веселки, частини доби, дні тижня...).
- Повтори про них разом з відео.
-А чи знаєш ти, що 4 тижні складають місяць? А місяців всього в році 12, а в кожні порі року 3 місяці. І ця кількість і порядок теж не змінюється!
- Порахуй скільки пір року на малюнку( в кожному куточку прямокутника. Порахуй скільки місяців, по колу різнокольорові пелюсточки квітки.

Вправа 4. Осінні місяці
- У осені, як у любої пори року 3 синочки-місяці - вересень, жовтень, листопад. Послухай віршики про кожен з них.
***
У вересня щедра рука.
— Заходьте! — він з двору гука.
І яблука трусить з гілок,
І сипле в портфелі сливок.
Вересень так називається, бо в цей час цвіте верес - рослина, що на малюнку:


***
Жовтень пензлика дістав –
Листя все пофарбував.
Жовтий-жовтий клен стоїть,
Явір, як в огні, горить.
- Поясни, чому місяць так називається?


***
Вправо, вліво, вниз, назад —
Всюди справжній листопад.
Трішки ще — і вже зима,
От і осені нема.
-А назву цього місяця можеш пояснити?
- Повтори осінні місяці за картинками. Вивчи віршик про листопад.
Вправа 5. Про порушників порядку.
-Уяви що станеться, якщо зміниться порядок пір року, порядок місяців восени? Чи може таке статися насправді?
- Подивись мультфільм про те, що буває, якщо порушує порядок дитина.
- А з тобою таке бувало? Як швидко ти прибирав/прибирала, щоб брудні страшки не завелися?
Завдання:
1) Слідкувати за порядком на своєму робочому місті(своїй кімнаті).
2)Надіслати портрет котика, поселивши його в одній з кімнат твоєї оселі (намалюй поруч з тваринкою все, що він може побачити навколо себе, опинившись в тебе вдома).
Таким чином ми віртуально побуваємо в гостях у всіх дошколяриків.

Моя щира подяка всім, хто старанно працював над завданням. До зустрічі через тиждень!
Заняття №4
Розпорядок дня. Лікування Зайчика

Вправа 1. Вітання
- Вітання, майбутній школярик/школярочка! Сьогодні до нас пристрибав кролик Сніжок і хоче з тобою познайомитися.
- Привіт! - каже кролик, - Мене звуть Сніжок. А тебе?
(Дитина називає своє ім'я).
- Мені приємно з тобою познайомитись! - говорить кролик.
(Дитина відповідає: "Я теж радий новому знайомству.").
- Я підготував тобі кілька загадок. Відгадаєш?

Вправа 2. Загадки
Махнула птиця крилом,
Закрила півсвіту
Чорним рядном. 
(Ніч)
***
День пройшов. Сідає сонце.
Сутінки повільно крадуться.
Запалюйте лампи, свічки –
Настає темний …  
(Вечір)
***
Завітав до тітки – ночі,
Позіхнув, розплющів очі.
Всіх скликає на сніданок,
Прокидайтеся, вже ...   
(Ранок)
***
Сонце в небі високо,
І до ночі далеко,
Коротка у дерева тінь.
Що за час доби?   
(День)
- Запам'ятай слова відгадки і розстав їх по порядку.
(Ранок, день, вечір, ніч, ....І все повторюється.)
- Як назвати їх одним словом?
(Частини доби).

Вправа 3. Проблема кролика Сніжка.
- Останнім часом, - каже кролик, - я дуже стомлений, роздратований, мені не хочеться нічого робити. Навіть соромно, що я навіть на своїх друзів кричу і злюсь без причини. Мені потрібна допомога. Я ж не хворий? Дуже полюбляю грати в комп'ютерні ігри і дивитися мультики, навіть вночі не сплю, все дивлюсь і дивлюсь. А ще важко зранку прокидатись, не хочу йти до дитячого садочка. Що зі мною?
(Допомогти дитині зробити висновок).

Вправа 4. Допомога кролику.
- Що б ти порадив кролику Сніжку?
(Дотримуватись режиму дня).
- Перегляньте, друзі, мультик про це:
- Згадай слова з мультфільма, повтори їх для свого нового  друга. 

Вправа 5. Дружня гра.
- Пограй для кролика в гру, щоб він запам'ятав назавжди порядок частин доби, не плутав день і ніч!

Вправа 6. Щасливий Сніжок.
- У подарунок своєму другу Сніжку намалюй його портрет. (Диктуємо українською!)План роботи
1) Підготуй аркуш паперу в клітинку, простий олівець і кольорові олівці для розфарбовування.
2) Згадай, що в тебе є дві руки права і ліва. І направлення в диктанті будуть так само називатися.
3) Під диктування дорослого накресли малюнок, не дивлячись на нього.
Правила малювання  розфарбовування:
1. Сиджу рівно.
2. Тримаю олівець так, як радять дорослі.
3. Воджу олівцем в одному напрямку.
4. Сильно не тисну олівцем на папір.
5. Коли розфарбовую, не залишаю білих пропусків і не виходжу за межі малюнка. 
Завдання:
- Попроси дорослих сфотографувати твій малюнок і надіслати у групу, я передам його кролику Сніжку. Якщо буде бажання, то вивчи  одну з загадок, загадай її друзям-одногрупникам за допомогою відео.


- Новий твій дружечок кролик Сніжок дуже вдячний за допомогу! Тепер він веселий і не свариться з друзями, не відчуває втоми, все встигає, бо виконує правила, живе за розпорядком дня. 
Дякує разом зі мною за допомогу і чекає подарунку від тебе! До зустрічі через тиждень!


Заняття №3
На гостину до Сонечка. Доба. Назви днів тижня, пір року
Вправа 1. Вітання
- Чи готовий працювати, старайлику? Добрий час доби! Рада тебе вітати!
Згадай і ти слова вітання, які запам'яталися.
Запам'ятай віршик вітання.

Вправа 2. Загадка
-Відгадай загадку:
Звечора вмирає,
Вранці оживає.
- Так, це Сонце. А де ж знаходиться Сонце, коли "вмирає"?
(Воно не вмирає, а сяє на освітлену частину нашої планети. Адже Земля рухається навколо своєї осі. Роздивись малюнок).


- А як назвемо час, що проходить від ночі до наступної ночі?
(Доба. Ніч, ранок, день, вечір, ніч - частини доби).

Вправа 3. Доба
- Переглянь мультик.

Вправа 4. Дні тижня
- Відгадай загадку.
Нас сім братів: роками всі рівні, на ім'я різні.
(Дні тижня).
- Назви по порядку всі дні тижня? Розгубився, подивись і запам'ятай!

Вправа 5. Пори року

- Згадай пори року разом з півником. Як півник присідає, то пору року називає.
(Зима, весна, літо осінь).
- Зі скількох пір року складається рік?
(З чотирьох).






Вправа 6. Графічний диктант
План роботи
1) Підготуй аркуш паперу в клітинку, простий олівець і кольорові олівці для розфарбовування.
2) Згадай, що в тебе є дві руки права і ліва. І направлення в диктанті будуть так само називатися.
3) Під диктування дорослого накресли малюнок, не дивлячись на нього.
Прохання до батьків: диктувати українською! (2 клітинки вправо(праворуч),  вліво(ліворуч), вниз, вгору).

Завдання. 
      Розфарбуй півника, попроси дорослих сфотографувати і надіслати в чат.
Чекаю з нетерпінням на твою роботу!
Дякую за старанну роботу! До зустрічі за тиждень!



Заняття №2
У гостях у Місяця та Сонця. Доба. Веселка. Назви кольорів. 
Вправа 1. Вітання
- Радію новій зустрічі з вами. Готова промовити слова вітання. Промовляйте разом зі мною:
- Добрий день(ранок, вечір)! Рада/радий вас вітати! Моє шанування!
Вірш для вивчення напам'ять:
Прокинувсь вранці — усміхнись,
І подивись в небесну вись.
Там стільки сонечка й блакиті
Й багато радості у світі…
Вправа 2. Загадки
Відгадай загадки, намалюй два слова відгадки (аркуш - половина А4):
1. Як новий день починається,

Воно з неба весело всміхається.

Якщо темна ніч надходить,

Він яскраві зірки водить.

2. Золоте сховалося, а срібне показалося.

Відео для дітей. Сонце та місяць

Чи уважно переглядав/переглядяла?

-Чому Сонце здається нам невеликим за розмірами?

(Бо воно знаходиться на дуже далекій відстані від Землі).

-Як обертається Земля?

(Земля обертається навколо своєї осі і навколо Сонця).

- Як ти розумієш, що таке доба?

(Доба - це час, за який Земля робить повний оберт навколо своєї осі. Коли повертається бочком до Сонця - там триває день, відвертається - на тому боці ніч).

Вправа 3. Впізнай звук


Натисніть на смайлик 




-Коли чуємо такі звуки?
(Під час дощу влітку).
- А яке явище ще згадаєш, якщо відразу після дощу засяє сонце?
(Може з'явитися веселка).
Вправа 4. Веселкові кольори
- Розглянь кольори веселки. Спробуй запам'ятати їх порядок:

- А тепер послухай українські вірші, для легкого запам'ятовування порядку кольорів веселки. Хай прочитають їх тобі дорослі. Вибери той, що сподобався найбільше. Вивчи напам'ять.

Завдання:
     Згадуючи вивчений віршик про кольори веселки домалюй до Сонця і Місяця веселочку на аркуші розміром в половину А4,  щоб легко було фотографувати дорослим твою роботу. Надішліть фото у нашу групу "ДошколярикК".
Таким чином ми продовжимо наше приємне щотижневе спілкування.
Дякую за співпрацю. До зустрічі наступної суботи!

Заняття №1
Знайомство. Потреба спілкування. Розвиваючі вправи
Інструкція для батьків:
- Спочатку ознайомтесь зі змістом кожного завдання самі.
- Поясніть порядок виконання завдання дитині, не використовуючи багато слів. Ваша інструкція повинна бути чіткою, логічною і зрозумілою.
- Якщо задаєте питання, вислухайте думку дитини і погодьтеся з нею (якщо вона доречна). А потім ввічливо підкорегуйте, доповніть її.
- Не допускайте образливих слів і приниження, якщо щось не вийшло з першого разу. Вкажіть коректно на недоречності і зробіть знову правильно.

Вправа 1. Вітання
- Як ми вітаємося, якщо сьогодні бачимо когось вперше? 
(Добрий день(ранок, вечір)! Вітаю! Радий/рада вас бачити! Моє шанування! Привіт! Здрастуйте!).
- Що обов'язково потрібно робити під час вітання?
(Посміхатися, дивлячись людині в очі).
- Послухай уважно вірш. Про що він?
Усмішка, як сонечко, хай на личку сяє
І цвіте, як квіточка, чи дзвінка роса.
Хай чарівна усмішка друзів всіх вітає.
Усмішка на личку — це ясна краса!
Спробуйте вивчити цей вірш разом з дитиною за алгоритмом:
  • Ви промовляєте 1 рядок - дитина повторює за вами;
  • ви промовляєте 2 рядок - дитина повторює 1 і 2;
  • ви промовляєте 3 рядок - дитина повторює 1 і 2 і 3;
  • ви промовляєте 4 рядок - дитина повторює весь вірш;
  • ви розповідаєте весь вірш - дитина робить те саме.
З першого разу може не вийти, не хвилюйтесь, у вас є тиждень (вправа на тренування пам'яті).

Вправа 2. Спілкування
- А для чого нам вітатись, дивитись в очі одне одному, посміхатись?
(Для того, щоб було приємно спілкуватись, мати більше знайомих і друзів).
- Переглянь короткий фільм. Подумай, для чого нам потрібно спілкування, чому ми без нього не можемо обійтись? (натисніть на назву)

Вправа 3. Познайомимось
- Що потрібно зробити вітаючись вперше, бажаючи познайомитись?
(Сказати слова вітання, дивлячись в очі, посміхаючись, а потім назвати своє ім'я).
- Послухай пісеньку про ім'я (натисніть на назву).
Завдання:
     На чистому аркуші намалюй себе (можеш зліпити свою скульптуру з пластиліну), напиши поруч своє ім'я. Попроси дорослих сфотографувати твою роботу і надіслати в групу "ДошколярикК".
Таким чином ми всі познайомимось.
Дякую за співпрацю, до нової зустрічі через тиждень!


1 коментар:

  1. Добрий вечір. 1.Скажіть наші діти будуть з вами зустрічатися для підготовки до школи. 2.Чи потрібно записувати вивчені віршики на відео та надсилати Вам? Дякую.

    ВідповістиВидалити